Online adverteren

altijd bovenaan

Het is je misschien al opgevallen. De eerste resultaten die je te zien krijgt bij een opzoeking via Google (of andere zoekmachines) zijn meestal advertenties. Ze zien er bijna hetzelfde uit als de gewone zoekresultaten, maar ze komen altijd bovenaan de resultaten te staan en je kan er extra functionaliteiten aan koppelen. Dit heet Search Engine Advertising (SEA). Het Google AdWords netwerk reikt trouwens veel verder dan enkel de Google resultatenpagina. Je kan via AdWords ook je advertentie plaatsen op andere websites en apps. Het netwerk bevat meer dan 2 miljoen sites en bereikt 90% van alle internet gebruikers.

social advertising

De social media platformen weten heel veel over hun gebruikers. Het grote voordeel van adverteren via social media is dan ook dat je heel precies het doelpubliek voor je advertenties kan gaan bepalen. Vooral voor B2C marketing is dit een ideaal instrument. Net als bij Google Adwords, zijn er heel wat formules en opties die ons toelaten een campagne op te zetten op maat van jouw klant.

google certified

Een door Google gecertificeerd AdWords consulent werkt een advertentiecampagne voor je uit op basis van de conversie die je voor ogen hebt. Zolang je campagne loopt blijven we de prestaties opvolgen en analyseren. Zo kunnen we blijven bijsturen voor een nog grotere return op je investering.

Erik D'Aes

Consulent online communicatie. Analyse en begeleiding bij je huidige digitale communicatie of het opzetten van een nieuw communicatieplan? Contacteer Erik.